• تماس با ما: 16-66384915
  • ایمیل به ما: parse_parcham@yahoo.com
  • ساعت کاری: 09:00 تا 16:00

اهمیت ساخت پرچم

ساخت پرچم به عنوان نماد و هویت یک سرزمین و ملت که بیانگر ایدئولوژی و هویت آنان بوده از حدود 4000 سال قبل رایج بوده است و برای مقاصد گوناگون مورد استفاده واقع می گشته است.نخستین پرچم هایی  که توسط انسان استفاده  میگردید vexillum  نام گرفت. نشان یا مجسمه ای از جنس چوب یا فلز که بر سر میله ای بلند قرار می گرفت و گاهآ با پارچه و روبان هایی تزئین میگردید.با گذشت زمان مردم متوجه شدند که همین نشانه ها و تزئینات پرچم ها را مشخص تر میکند.با گذشت قرنها و در طول تاریخ به همان نسبت که طرح،شکل و رنگ در پرچم ها متنوع و دست خوش تغییرات بوده ،کاربرد و مقاصد استفاده از آن نیز متفاوت بوده است.

پرچم و مقاصد نظامی

یکی از موارد ساخت پرچم و استفاده از آن مقاصد نظامی بوده است،در طول تاریخ و در میدان جنگ هر گروهی که می توانست پرچم دیگری  را به  چنگ آورد  افتخار بزرگی را نصیب  خود می کرد و به  همین جهت  پرچم داری  یکی  از مهمترین منصب ها بوده و چه  جانفشانی ها و ایثارگریها  برای برافراشته ماندن پرچم در میدان جنگ  صورت می گرفته است.همچنین از پرچم  برای  نشان دادن  محل فرماندهان استفاده  می شده  است.امروزه نیز در جبهه های جنگ به طرق مختلف از پرچم استفاده می گردد،همانگونه که در جنگ هشت ساله ایران با دشمن بعثی از پرچم ایران و پرچم مذهبی برای مقاصد گوناگون استفاده می گردید.

پرچم و ملیت ها

امروزه مشخص کردن و تمیز دادن کشورها و ملت ها از یکدیگر یکی از متداولترین و به نوعی مهمترین دلیل استفاده از پرچم ها می باشد. پرچم های ملی بیانگر هویت و باورهای یک سرزمین و مردمان آن می باشند و گاهی اوقات نشاندهنده مذهب یک کشور.به عنوان مثال کشور های دانمارک، سوئد، فنلاند، نروژ و ایسلند دارای پرچم ملی با نشان صلیبی که نشان دهنده مسیحیت است می باشند.

پرچم و وضعیت هوا

یکی دیگر از مقاصد پرچم استفاده بر روی کشتی ها جهت نشان دادن وضعیت باد در دریا بوده است.پرچم قرمز با مربعی سیاه در مرکز آن نشانه تندباد و نصب دو پرچم با این مشخصات در کنار هم نشانه گردباد است.استفاده از پرچم های سبز، زرد و قرمز در  سواحل  دریا  نشاندهنده  وضعیت  مطمئن،  غیر مطمئن  و  یخ زدگی  آن است.پیش از استفاده از امواج رادیویی، برای مخابره و ارسال  پیامها  با  برافراشتن پرچم هایی  که  کلماتی  روی  آن نوشته  شده  بود ،  انتقال  اخبار انجام می گرفت.

شکل پرچم ها

معمولآ اغلب پرچم ها ی ملی مستطیل شکل هستند و دارای نسبت های مشخص می باشند. از انواع غیر معمول پرچم های ملی می توان به پرچم سه گوش نپال و یا مربع شکل سوئیس اشاره کرد.لازم به ذکر است که پرچم های تزئینی دارای اشکال متنوعی بوده و الزامآ مستطیل شکل نیستند.

پرچم در ورزش

اکثر تیم های ورزشی در نیا دارای پرچم های می باشند که نشان دهنده هویت و تاریخچه آنان می باشد و طرفداران آن تیم ها از پرچم های خاصی جهت هواداری و تشویق تیم هایشان استفاده می کنند که اصطلاحآ پرچم ورزشی می نامند.در مسابقات فوتبال کمک داورها با استفاده از پرچم ،خروج توپ از زمین و یا آفساید را نشان می دهند و در مسابقات موتور سواری برای ارتباط بین موتورسوارها از پرچم استفاده می شودو پرچم سیاه و سفید چهارخانه پایان خط مسابقه را نشان می دهد.

 

نظرات (0)

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان - ثبت نام کنید و یا وارد حساب خود شوید.
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما

اطلاعات تماس

تماس با ما: 66384916 - 66384915 - 09125786959
ارسال ایمیل به ما : parse_parcham@yahoo.com
نشانی: تهران،خیابان رودکی،نبش هاشمی،مجتمع اداری کیش،طبقه سوم،واحد11

demo
 
پارسه پرچم تولید کننده انواع پرچم رومیزی، پرچم اهتزاز، پرچم تشریفات، پرچم تبلیغاتی، پرچم کشورها، پرچم مذهبی و چاپ پرچم سازمانی و شرکتی در انواع سایزها ودر تیراژهای مختلف.ارائه دهنده خدمات چاپ سابلیمیشن  برروی محصولاتی متنوع مانند تیشرت،لیوان سرامیکی ،انواع شال،کوسن با تنوعی گسترده.ما می توانیم انواع نیازهای تبلیغاتی شما را در تیراژهای گوناگون و مطابق با نیاز شما تامین نماییم.


با کلیک بر روی نام اپراتور از طریق واتس آپ بصورت آنلاین با ما گفتگو کنید

. از طریق واتس آپ بصورت آنلاین با ما گفتگو کنید!
Close and go back to page